الرئيسيةالبوابةس .و .جبحـثاليوميةالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 قصيدة (مهما تععدت النساء) لنزار قباني

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
East Eagle
عضو رائع
عضو رائع


فريقك المفضل : تشيلسى
ذكر
الحمل
عدد الرسائل : 2199
العمر : 25
الموقع : www.isyoutube.com
المزاج : moody
السٌّمعَة : 38
نقاط : 5350
تاريخ التسجيل : 05/02/2009

مُساهمةموضوع: قصيدة (مهما تععدت النساء) لنزار قباني   الثلاثاء أبريل 28, 2009 10:07 pm

قصيدة مهما تعدت النساء

مهما تعددت النساء ، حبيبتي)

فالأصل أنت...

مهما اللغات تعددت..

والمفردات تعددت..

فأهم ما في مفردات الشعر أنت...

مهما تنوعت المدائن ،و الخرائط،

والمرافئ ، والدروب،

فمرفأي الأبدي أنت...

مهما السماء تجهمت أو أبرقت.

أو أرعدت،فالشمس أنت..

ما كان حرفا في غيابك ممكنا

وتكونت كل الثقافة، يوم كنت..

ولقد احبك، في زمان قادم

فاهم مما قد أتى..

ما سوف يأتي..

هل تكتبين معي القصيدة يا ترى؟

أم أنت جزء من فمي؟

أم أنت صوتي؟

كيف الرحيل على فضاء آ خر ؟

من بعدما عمرت في ***** ، بيتي؟...

إني أحبك، طالما أحيا،وأرجو أن أحبك

كالفراعنة القدامى بعد موتي...



بجد قصيدة اكتر من رائعة :D
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
lele
عضو رائع
عضو رائع


فريقك المفضل : مصرى وبس
انثى
الثور
عدد الرسائل : 1269
العمر : 25
السٌّمعَة : 27
نقاط : 4358
تاريخ التسجيل : 25/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: قصيدة (مهما تععدت النساء) لنزار قباني   الأربعاء أبريل 29, 2009 1:35 am

جاااااااااااااامدة

بس ايه الرومانسية دى

دى احنا معانا ناس

عندها تزوق فنى عالى جدا

اوعى تفتكرنى بقول عليك

انا بتكلم عن نفسى طبعا

هههههههههههههههههه

متواضعة كعادتى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ali kemo
ADMIN
ADMIN


فريقك المفضل : برشلونة
ذكر
السرطان
عدد الرسائل : 8756
العمر : 25
المزاج : in real love story
السٌّمعَة : 32
نقاط : 12174
تاريخ التسجيل : 04/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: قصيدة (مهما تععدت النساء) لنزار قباني   الأربعاء أبريل 29, 2009 8:27 pm

يه يا ابنى الحلاوة والطحينة دى دا انا لو مش عارف اللى فيها وعارف انك واقع من زمــــــــــــــــــان كنت قولت انك وقعت؟؟؟؟؟ بس الظاهر انك غرقت بقى مش وقعت وبس ههههههههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.facebook.com/home.php?
????
زائر



مُساهمةموضوع: رد: قصيدة (مهما تععدت النساء) لنزار قباني   الأحد مايو 10, 2009 8:13 am

بصراحة أكتر من رائعة و زوقك رفيع جدااااااااااااااااااااااااا
منتظرين المزيد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
????
زائر



مُساهمةموضوع: رد: قصيدة (مهما تععدت النساء) لنزار قباني   الأحد مايو 10, 2009 11:31 am

ايه ياض الحنان ده ياض انتا شكلك بقيت بتفهم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ali kemo
ADMIN
ADMIN


فريقك المفضل : برشلونة
ذكر
السرطان
عدد الرسائل : 8756
العمر : 25
المزاج : in real love story
السٌّمعَة : 32
نقاط : 12174
تاريخ التسجيل : 04/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: قصيدة (مهما تععدت النساء) لنزار قباني   الأحد مايو 10, 2009 11:54 am

انت تسمع عن المثل اللى بيقول تيجى مع الهبل دوبل
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.facebook.com/home.php?
sad.love.story
مشرف متميز
مشرف متميز


فريقك المفضل : الاهلى
ذكر
الدلو
عدد الرسائل : 1421
العمر : 25
المزاج : I hate love
السٌّمعَة : 8
نقاط : 4541
تاريخ التسجيل : 04/04/2009

مُساهمةموضوع: رد: قصيدة (مهما تععدت النساء) لنزار قباني   الأحد مايو 10, 2009 4:16 pm

بصراحه جميله ولاكنى مازلت مش بحب الراجل اللى اسمه نزار القبانى ده
بس مشكور يا محمد جميله بجد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
DARKNIGHT
عضو رائع
عضو رائع


فريقك المفضل : مانشستر يونايتد
ذكر
الثور
عدد الرسائل : 1470
العمر : 25
السٌّمعَة : 14
نقاط : 4570
تاريخ التسجيل : 03/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: قصيدة (مهما تععدت النساء) لنزار قباني   الأحد مايو 10, 2009 5:39 pm

ايه الحنيه دي ياض بجد جميله وفيها سنس داحنا بتوع السنس كله

بس سيبك انت من الحلاوه والسكر احسن رجلي بتلزق في الارض هههههههههههههههههههه

جامد يا ميدو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Abdo younis
مشرف متميز
مشرف متميز


فريقك المفضل : مانشستر يونايتد
ذكر
الدلو
عدد الرسائل : 2423
العمر : 25
المزاج : عايش حياتى
السٌّمعَة : 6
نقاط : 5585
تاريخ التسجيل : 04/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: قصيدة (مهما تععدت النساء) لنزار قباني   الإثنين مايو 11, 2009 6:43 pm

الله على زوقك الرقيق والرفيع يا اخ محمد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
قصيدة (مهما تععدت النساء) لنزار قباني
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
efu :: القهوة الثقافية :: الشعر-
انتقل الى: